Казкотерапія – метод виховання, випробуваний часом

Казкотерапія – метод виховання, випробуваний часом

У навчально-виховному комплексі «Гармонія» використовуються як передові педагогічні практики, так і перевірені часом методи виховання дошкільнят. Казки є одним з найбільш давніх, але разом з тим найефективніших способів допомоги дитині з вирішенням складних моральних проблем. Дитина може бути не готова сприйняти дійсність такою, яка вона є, а завдання педагога в даній ситуації - створити певну фантастичну атмосферу і алегорично допомогти вихованцю подолати можливі труднощі, страхи і комплекси.

Однією з найбільших переваг казкотерапії як методу виховання є можливість змінити історію в залежності від конкретних потреб та обставин. Особливості структури казки, як твору, дозволяють педагогу вигадувати сюжетну лінію прямо в процесі розповіді, замінювати одних персонажів на інших, а також підштовхувати вихованця до самостійного формування певних висновків. Наприклад: якщо дитина негативно сприймає окремий момент в казці, його завжди можна переробити для більш легкого і веселого сприйняття.

Таким чином казки дозволяють дитині провести паралелі з персонажем і асоціювати себе з ним, оскільки оповідання складається педагогом з урахуванням окремих особливостей характеру вихованця. При цьому, розповідь сприймається не як нотація чи повчання, а як захоплива історія.

Незважаючи на те, що казки використовуються людством для морального виховання дітей вже впродовж кількох тисяч років, казкотерапія як один з інструментів дитячої психотерапії з’явився відносно недавно. Метод швидко став популярним і здобув всесвітнє визнання у наукового товариства, а його ефективність була доведена практичними дослідженнями. Казкотерапія може використовуватись як для формування правильного світогляду, так і для виправлення певних відхилень у поведінці дитини, наприклад, надмірної агресії, схильності до брехні, та навіть різного роду психосоматичних захворювань.

Надзвичайно важливою у процесі казкотерапії є роль педагога. В першу чергу терапевтична казка має виховну та повчальну мету. Талановитий вихователь може перетворити процес аналізу прослуханої історії на її невід’ємну частину та простежити за тим, щоб дитина винесла для себе потрібний саме для неї урок та зробила відповідні висновки.

Процес обговорення казки може проходити в ігровій формі, в залежності від темпераменту дитини. Наприклад, педагог може попросити вихованця намалювати одного з персонажів, або ж, якщо слухачів було декілька, розіграти сценку на основі одного з епізодів розповіді.

Часто казкотерапія проходить із залученням батьків. Для досягнення поставленої мети та закріплення ефекту від оповідання батьки можуть розпитати дитину про почуте, попросити її переказати казку своїми словами та самостійно перевірити, чи правильні висновки було зроблено.

Таким чином казкотерапія є одним з найбільш ефективних та цікавих методів формування у дитини живої уяви, правильного світогляду та допомоги при подоланні труднощів. Лікувальна дія казкотерапії визнається  педагогами, насамперед через можливість знайти індивідуальний підхід до вихованця, що є одним із основних принципів роботи з дітьми у НВК «Гармонія». Наші педагоги допоможуть вашій дитині справитись із проблемами та поринути у фантастичний світ казок та пригод, та в цікавій і ненав’язливій манері впоратись із переживаннями і страхами та краще зрозуміти її внутрішній світ, а також в ігровій формі закласти основу для формування позитивних рис характеру, які дитина розвиватиме у подальшому житті.